fredag den 5. april 2013

Ny udstilling i galleriet

Anne Hoffmann åbner med en ny udstilling den 9. april. Udstillingen hænger frem til den 28 april.


Billedkunstner Anne Hoffmann udstiller sine anderledes kunstværker under titlen  "Enkelthedens mangfoldighed over Tid".

Vores forhold til, - og brug af tid, synes jeg er uhyre interessant.
Tid er altid er aktuel og i denne udstilling behandles begrebet TID, ud fra disse tre vinkler;
  • Værkernes tid, for at kunne folde sig ud i beskuerens øjne
  • Beskuerens tid, brugt på at betragte værkerne
  • Kunstnerens tid og udviklingsprocessen med at skabe værkerne
 
Som kunstner arbejder jeg altid undersøgende og til tider
minimalistisk, både i forhold til materiale og idéer. Jeg forsøger altid at
finde ind til kernen. Det kan være af for eksempel af en farve, som jeg finder interessant, smuk eller grim, dernæst sammensætter jeg maleriet med et eller flere fotografier, jeg har taget med udgangspunktet i farven selv. I den proces fødes værkerne på papiret, udregnet med lommeregner, skrevet op i sirlige kolonner og tegnet op på papir, for derefter at blive malet på lærredet. Andre bliver til i en rasende hurtig og energisk proces, direkte på lærredet.
Udstilling i Grafik - Foto – Maleri – Sammensat Foto og maleri (Photopaint)